į pradžią turinys susisiekite  
Informacija apie jogą » Asanos
Ardha Chandrasana (Pusmėnulio poza)

Nerašysiu, kokie čia raumenys dirba ir kokia asanos nauda. Kažkodėl iš viso abejoju vienos asanos nauda – juk poveikį daro visa jogos sistema ar visas judesių kompleksas.

Labai svarbi yra ir pati asanų seka: jos turi papildyti, sustiprinti, ar švelninti, kompensuoti viena kitos poveikį. Ir kad tai veiktų, judesys turi būti atliekamas remiantis biomechaniniais, fiziologiniais principais. Taigi vien anatominiai raumenų pavadinimai nieko neduos.

 

Svarbiausia Ardha Chandrasanoje (Pusmėnulio pozoje) – stabilumas ir pusiausvyra.

 

Pėda: išlaikykite vidinį pėdos raumenų skliautą, remkitės kulnu ir padikauliais.

 

Kelis: gali būti tiesus, bet jeigu jaučiate nors ir nedidelį pakinklio „stūmimą“ atgal, geriau vos vos kelį lenkite – taip ir sąnario hiperekstenzijos išvengsite, ir pusiausvyrą išlaikyti bus paprasčiau. Kelio sąnarys turi būti stabilus, o atsirandantis per didelis mobilumas jame anksčiau ar vėliau iššaukia problemą.

 

Klubai: atsukite, atverkite dubenį, tempkite viršutinę koją tolyn (pėda pasukta pirmyn). Klaida yra „užgriūti“ ant apatinio klubo sąnario. Viršutine ranka ir koja pasitempdami aukštyn kaip tik „nuimkite“ krūvį nuo apatinio klubo.

 

Nugara: jokiu būdu jos neapvalinti. „ištraukite“, ištieskite, sutvirtinkite visą liemenį. Stabilizuotas liemuo leis atsukti pečius, rankas, tiesinti menčių liniją.

 

Kaklas: žiūrėkite žemyn. Kai pozą įvaldysite geriau, žiūrėkite pirmyn.

 

Svarbu: išlaikyti fiziologinius stuburo linkius, stabilų liemenį.

 

Gros jums praktikos!