į pradžią turinys susisiekite  
Informacija apie jogą » Asanos
Pradėti nuo ten, kur esame

Rimčiausia asanų praktikos kliūtis, ko gero, yra mūsų pačių ego. Nesibaigiantis žmogaus noras perlipti per save bei pasirodyti geriau, negu yra ištiesų. Asaną visada geriau yra atlikti taisyklingai, tegul ir mažesne judesio amplitude ar raumenų jėga, trumpesniu fiksacijos laiku.

 

Pagalbinės priemonės (kaladėlės, diržai, pagalvėlės) ir pan. padės taisyklingai atlikti asaną, pajusti tas vietas, kurios ir turi būti jaučiamos. Pagalbinių priemonių naudojimas tikrai nereiškia jūsų silpnumo.

 

Per ilgas asanos fiksacijos laikas gali varginti raumenis. Per daug besistengdamas žmogus per greit nuvargsta, tada raumenis atpalaiduoja, neteisingai perkeldamas svorį, keisdamas atramos taškus, taip bereikalingai apkraudamas sąnarius. Todėl daugiau koncentruokitės į kvėpavimą ar pereikite į neutralią pozą.

 

T.K.V. Desikachar knygoje „The heart of yoga“ rašo:

 

„Jeigu judesys ar poza jums nėra patogi, sunku yra galvoti apie ką nors kita, išskyrus nepatogumą.

Pvz. sėdime sukryžiuotomis kojomis ir galvojame apie skausmą įtemptose čiurnose. Tuo metu mes neatliekame tos asanos, kurią bandome atlikti. Akivaizdu, kad nesame jai pasiruošę. Tuomet geriau pradėti nuo kažko lengvesnio. Ši paprasta idėja yra visos praktikos pagrindas. Jeigu praktikuojame asanas augindami jų sudėtingumą, palaipsniui įgauname vis didesnę ramybę, budrumą ir bendro komforto pojūtį.

 

Jeigu šitą asanų praktikos principą norime įlieti į gyvenimą, turime priimti save tokį, kokie esame. Jeigu turime įtemptą nugarą, turime tai pripažinti. O gal turime gerą lankstumą, bet pernelyg paviršutiniškai kvėpuojame. Arba su kvėpavimu viskas yra gerai, bet turime kokių sveikatos problemų. Būna, kad asanoje jaučiame komfortą, bet protas klajoja visai kitoje vietoje. Tai irgi nėra asanų praktika. Asanai būtinas savybes įgyti galima tik po to, kai įsisąmoniname pradinį savo lygmenį ir priimame jį.“