į pradžią turinys susisiekite  
Informacija apie jogą » Joga jūsų akims
Koncentracijos taškai jogoje

Pasitaiko, kad praktikuodamas jogą žmogus blaškosi, vertina visa, ką fiksuoja akys, negali atsiriboti nuo įkyrių minčių, galvoja apie viską, išskyrus jogą... Taip silpnėja energijos srautas – nes energija išsibarsto kartu su dėmesiu. Jogos praktika tada yra mažiau efektyvi.

 

Padėti gali Drishti (Drišti) – dėmesio koncentracijos technika, žvilgsnio ir dėmesio sutelkimas, sąmonės kontrolė. Jos esmė yra ta, kad atliekant asanas ar vinjasas savo dėmesį reikia nukreipti į konkretų tašką ir koncentruotis ten. Tai padeda geriau mobilizuoti jėgas ir efektyviau naudoti savo energiją.

Įsisavinęs Drišti žmogus tampa labiau susikoncentravęs, ramesnis ir kasdieniame gyvenime.

 

Žvilgsnio fiksacija ir dėmesio sukaupimas padeda nuraminti mintis, jausmus ir emocijas – taip siekiama „chitta vritti nirodha“ būsenos, kai protas tiesiog nurimsta. Drišti techniką galima naudoti atskirai arba atliekant asanas.

 

Bet kurioje savęs tobulinimo sistemoje didžiausias dėmesys skiriamas vidiniam darbui su savimi.

 

Drišti technika - atpalaiduokite akis, fiksuokite žvilgsnį ir nukreipkite dėmesį į vieną iš klasikinių Drišti taškų:

 

Nasagra – nosies galiukas

 

Bhrumadhya  – taškas tarp antakių („trečioji akis“)

 

- Nabhi čakra – bamba

 

- Hastagra – rankų pirštai

 

- Angustha madyai – plaštakų nykščiai

 

- Padhayoragra  – didieji pėdų pirštai

 

- Parshva – toli dešinėn ar kairėn

 

- Urdhva – toli aukštai

 

Jei sunku susikaupti, bandykite koncentruotis į savo kvėpavimą. Jis turi būti laisvas, be įtampos, be pertrūkių, nuoseklus, tolygus... Kvėpuokite ramiai ir lėtai. Tuomet, kai pradėsite taisyklingai kvėpuoti be jokių pastangų, galėsite vėl grįžti prie Drišti taškų.


Didžioji ir paprastoji energijos paslaptis: kur nukreipiame dėmesį, ten teka mūsų energija.