į pradžią turinys susisiekite  
Informacija apie jogą » Meditacija
Tiesiog sėdėk ir stebėk savo kvėpavimą

Nereikia koncentruotis į sąmonę užpildančias mintis.
Tiesiog sėdėk. Vienas. Pats su savimi. Kuriam laikui pamiršk apie kitus. Tu – tai kvėpavimas ir koncentracija. Tai yra viskas, ką turi. Sėdėk ir stebėk savo kvėpavimą, daugiau nieko.
Apninka įvairios mintys. Ką daryti, kai apninka mintys? Nieko nedaryti. Bet kokiam atvejui tinka vienas vienintelis metodas – stebėk savo kvėpavimą ir viskas.

Iškyla aibė priežasčių išsiblaškyti: apgalvoti vakarykštį pokalbį, prisiminti praeitą savaitę matytą filmą, prisiminti kažkieno ištartas frazes, suplanuoti svarbius rytojaus reikalus. Arba netikėtai supanikuoti – ar aš ryte išjungiau dujas?!


Bet, nepriklausomai nuo būtinai dar iškilsiančių minčių, sugrįžk prie kvėpavimo – tai yra Šamatha meditacijos devizas.
Pagrindinis devizas – tuoj pat sugrįžk! Kaskart, kai pastebi, kad nutolai, prisimink pagrindinę instrukciją ir sugrįžk prie kvėpavimo.
 
Puikus dalykas yra neturėti ambicijų ir įkyrių idėjų, sėdėti patogiai ir tiesiai bei stebėti savo kvėpavimą. Daiktai ir idėjos tik apsunkina. Kai turi tikslą, daraisi pažeidžiamas. Pavyzdžiui, tau reikia skubiai išvažiuoti, bet kitas automobilis užblokuoja kelią. Tai tampa baisia kliūtimi!
Kai praktikuodamas tikslų neturi, tai nei garsas, nei niežulys, nei jausmai neturi reikšmės. Tokiu atveju visiškai niekas neturi reikšmės. Tą svarbu suprasti, nes medituojantieji dažnai labai nori kažką pasiekti. O kai jų dėmesys nukrypsta, jie patiria pragariškas kančias: praranda tikėjimą praktika, nusivilia, kaltina save ir teisia praktikos metodą.


Štai kodėl bent keletą meditacijos minučių tau neturi būti svarbu, nušvisi tu ar ne, užvirs vanduo arbatinyje ar ne, atsiliepsi į telefono skambutį ar ne. Nesvarbu, tau draugas skambina ar ne – svarbios yra tik tos akimirkos, kai dalykai neturi visiškai jokios reikšmės.


Ambicijų paleidimas lengvai primena budistinį atsiskyrimą. Pamenate - Buda atsisakė rūmų, karalienės žmonos, sūnaus, tėvo ir iškeliavo ieškoti nušvitimo. Remiantis Šamathos principu, galima sakyti, Buda bandė sumažinti savo ambicijas arba bent jau suprasti tikruosius savo tikslus. Dėl to jis įžvelgė visko, ko bandė siekti, beviltiškumą. Paleisdamas ambicijas Buda buvo ganėtinai ryžtingas.


Tokiu būdu, norėdami tapti Šamathos praktikais, svarbiausia, - turite išmokti paleisti tikslus ir ambicijas.  
Meditacijos pagalba galima išlavinti šitą įgūdį. Praktikos dėka taip pat išmokstama pastebėti proto nuslydimus į įkyrių idėjų ir fiksuotų koncepcijų sritį. Metodika iš tikrųjų suteikia mums laiko ir galimybių pastebėti visas prisirišimo rūšis. 
   
Mes visada esame kažkuo užsiėmę, nuolatos apie kažką galvojame, klajodami tarp milijonų įkyrių koncepcijų. Kai nieko neveikdami medituojame, pastebime visa tai. Gali būti, kad iš naujokų tai pareikalaus didelių pastangų, ir rezultatas atsiras ne iš karto, bet užtai atsiras vidinis pasitikėjimas esant sunkumams. Jūs pastebėsite, kad problemos sumažėjo, nors, ištiesų, nedarėte nieko. Klasikiniuose tekstuose apie meditaciją šis procesas yra lyginamas su į mazgą susisukusia gyvate, kuri išsiraizgo pati savaime.
 
Khyentse Norbu (Tibeto/Butano lama, režisierius ir rašytojas)