į pradžią turinys susisiekite  
Informacija apie jogą » Praktikos ypatumai
Atsipalaidavimas judesyje, ramybė aktyvume

Nors galutinį asanos variantą objektyviai matome iš išorės, pati poza yra laikoma vidaus.   Asanų metu dėmesį nukreipiame į savo vidų, sekant pojūčius kūne, fiksuojant dėmesį į čakras ar sutelkiant dėmesį į tam tikras vietas, skatindami terapinį efektą. Mokomės  išlaisvinti įtampą iš vidaus - sutelkiant dėmesį į atsipalaidavimą, kai pasiektas optimalus įtempimas, ne į suspaudimą ir laikymą, o į poilsį ir atsivėrimą. Tai nuostabiai ramina ir kūną, ir protą. Būtinai atpalaiduojame kaklą, galvą, akis – tuomet smegenys nebus įtemptos. Siekiame vengti proto blaškymosi.

 

Tai ir yra atsipalaidavimas judesyje, ramybė aktyvume. Jeigu  viską darome teisingai,  turime jaustis atsipalaidavę, net jei kūnas įtemptas. Kiekviena poza turi kvėpuoti ramybe.

 

Dėmesio koncentracija ir sąmoningumas yra pagrindiniai sėkmingos praktikos akcentai. Labai svarbi yra taisyklinga technika, atliekant asanas, pranajamą, bandhas. 

 

Neatliekame itin sudėtingų ir kenksmingų asanų, vadovaujamės principu „neprievarta (ahimsa)“. Reikia pripažinti, kad hipermobilumo siekimas dažnai skatina mikrotraumas, kurios laikui bėgant iššaukia įvairias patologijas. Tik tada, kai kūnas ir protas yra pasiruošę, žmogus gali pradėti praktikuoti sudėtingas asanas. Kitaip įmantrios technikos gali pakenkti ir kūnui, ir protui. 

 

Noras būti kuo lankstesniu dažnai yra tik Ego patenkinimas... Ego – nenumaldomas diktatorius, reikalaujantis vis daugiau ir daugiau. Jis nežino, kad asanoje reikia subalansuoti aktyvumą ir pasyvumą, pastangas ir atsipalaidavimą.

 

Labai svarbus jogos praktikos bruožas – išsilaisvinimas iš Ego (ahamkara). Tai aktualu tolimesniame mūsų sąmonės tobulėjimo etape.