į pradžią turinys susisiekite  
Joga » Asanos
Dėmesio stiprinimas drišti pagalba

Drišti – tai yra dėmesio koncentracijos į tašką lavinimo technika, kur taškas paprastai yra kūne – pvz., vietoje tarp antakių („trečioji akis“), arba krūtinkaulio centre („anahata čakra“). Tokia technika padeda raminti protą atliekant asanas.

Kai minčių beveik nėra ir protas yra ramus – esant asanoje, giliai lėtai kvėpuojant („pilnas jogos kvėpavimas“), vyksta negatyvių atsiminimų („Samskarų“) nusimetimas, o tai reiškia, kad išauga antistresinis asanų ir viso užsiėmimo poveikis. 


Svami Satjananda Sarasvati, vienas iš Biharo jogos mokyklos įkūrėjų, teigė, kad

nepraktikuojant tokios koncentracijos, asanų efektyvumo lieka tik 10 procentų. Siekiant viso 100 procentų, yra būtina stebėti savo minčių srautą, naudojant tam drišti bei kitas pagalbines technikas.

 

Dršti praktikai nereikia jokios paruošiamosios treniruotės ar meditacijos patirties. Šią techniką galima daryti iš karto, pradedant nuo nulio. Koncentracijos tašką renkasi praktikuojantysis, bet iš pradžių rekomenduojami tokie taškai kaip:

 

Taškas tarp antakių („Bhrumadja“, arba „Trikuti“, „Trečioji akis“) – intelekto ir intuicijos centras. Darbas su šiuo centru rekomenduojamas tik tiems, kurie nėra nervingi, nes nervingumas taip gali sustiprėti. Nebijodami tokių šalutinių poveikių su šiuo tašku dirba tik patyrę jogai. Atsiradęs galvos svaigimas, nerimas be priežasties, miego sutrikimai – ryškūs ženklai, kad tokią koncentracijos techniką praktikuoti jums yra per anksti.

 

Viršugalvis (pats aukščiausias galvos taškas) – ši vieta yra susijusi su kylančiu energijos srautu Sušumna (Centriniu Energijos kanalu). Darbas su juo iššaukia lengvą transinę meditacijos būseną. Pradedantiesiems, o taip pat žmonėms, kurių organizmas yra stipriai užterštas, kurie turi lėtinių ligų (tokių kaip aukštas kraujospūdis ir kt.), meditacijos į šį centrą gali iššaukti stiprų galvos svaigimą, dezorientaciją erdvėje. Koncentracija į Saharsrarą čakrą gali silpninti lytinį potraukį, kas nėra pageidautina šeimos žmonėms. Medituoti į viršugalvį galima ilgai, kad ir 20-40 min., esant visiškai nejudriam kūnui.

 

Užpakalinė viršutinė galvos dalis – čia yra Bindu čakra, tiksliau – Kšetram, jos įėjimo taško projekcija. Koncentruojantis į šį centrą galima pasiekti gilią meditaciją. Koncentracija čia naudinga, jeigu stipriai pavargsta akys, taip pat tai veikia kaip „antistresas“, stiprina nervų sistemą. Tokiam efektui paprastai užtenka 3-5 minučių koncentracijos. Indų vienuoliai, o taip pat ir kiti kai kurių tradicijų pasekėjai čia palieka kuokštą plaukų.

 

Krūtinės centras – tradiciškai siejamas su Anahata čakra, „dvasiniu centru“, psicho energetiniu mazgu, kuris leidžia dirbti su negatyviomis emocijomis, susijusiomis su tarpusavio santykiais, išlaisvinti energiją, užstrigusią tokiuose pačiuose, paprastai jau prarastuosiuose, santykiuose.

 

Tarpvietė – darbas su Muladhara čakros tašku, apatiniu energetiniu centru, kuris suteikia grubios, „išgyvenimo“ jėgos. Koncentruotis į šį tašką prasmingiau užsiėmimo pradžioje, bet ne pabaigoje. Paprasčiausia drišti forma Muladhara čakroje – tai Mula bandha ir Ašvini mudra.

 

Egzistuoja ir daugelis kitų taškų. Galima pradėti koncentruotis net ir į visus iš eilės pirštų galiukus. Ko gero, tą jau mokate, jeigu esate praktikavę joga Nidrą. 


Drišti technika stiprina dėmesio koncentraciją, kas yra naudinga ir ant kilimėlio, ir gyvenime, - mokydama perjungti dėmesį nuo problemų į kažką neutralaus, padeda nukrauti nervų sistemą. Drišti galima praktikuoti ir atskirai nuo kitų praktikų.       

 

vertė V. Gavelienė iš -  https://hanuman.ru/blog/tekhniki-yogi/obostreniye-vnimaniya-s-pomoshchyu-drishti