į pradžią turinys susisiekite  
Joga » Asanos
Kelio sąnarys

Vienas dažniausiai pasitaikančių nemalonumų jogoje yra skausmas kelio sąnaryje. Dažnas žmogus gali turėti tiesiog su amžiumi susijusių degeneracinių sąnario pakitimų, todėl visada reikia atkreipti dėmesį į pojūčius keliuose.

Niekada neturi būti juose aštraus skausmo. Net ir kiek intensyvesnis tempimas sąnaryje rodo, kad jums reikia koreguoti savo kūno padėtį.

 

Žinoma, kad jogoje svarbesnė yra vidinė žmogaus būsena, bet taisyklingas asanos atlikimas tą būseną tik pagerins.

Pagrindinė kelio sąnario funkcija – yra atraminė. Didelės judesių amplitudės jame ir nėra: tiesimas, lenkimas, šiek tiek supinacijos ir pronacijos. Už fiziologinę normą didesnė judesio amplitudė sąnarį tik išbalansuos, t.y. kūnas praras stabilią atramą.

 

Kelio sąnarį sudaro kaulai, kremzliniai paviršiai, meniskai, raiščiai, sąnarinė kapsulė, sąnarinis skystis, raumenys.

Netaisyklingai atliekant kai kurias asanas pirmiausia didėja apkrova meniskams.
Dažnai žmonės nežino, kokia svarbi yra meniskų funkcija sąnaryje.

 

Taigi meniskai:
padidina sąnarinių paviršių atitikimą (kongruenciją), mažina kremzlės apkrovą;
amortizuoja sąnariui tenkančius krūvius;
pagerina sąnarinio skysčio pasiskirstymą ir sąnarinių paviršių tepimą;
stabilizuoja sąnarį judesių metu;
lankstant kelį meniskai keičia savo formą, taip mažindami keliui tenkančią apkrovą.

 

Meniskai taip pat turi raiščius.

 

Labai dažnai kelis kenčia dėl tiesiog netaisyklingos, čiurnos ir klubo padėties, dar dažniau jis per prievartą bando kompensuoti nepakankamą klubo sąnario judesių amplitudę.

 

Išskirčiau kai kurias asanas, kuriose reikia itin atsižvelgti į pojūčius kelio sąnariuose: Virasana, Bhekhasana, Bharavajasana, Stambhasana, Padmasana, Vatayanasana, Vamadevasanos, Rajakapotasanos variantai ir pan.
Tiek Trikonasanoje, tiek Parivritta Trikonasanoje kelio sąnario kampas neturi būti ištiestas daugiau nei 180 laipsnių (esant sąnarių hipermobilumui).

 

Ir dar - visada yra svarbus lankstumo ir jėgos balansas.

 

Praktikuokite saugiai.

 

Violeta Gavelienė