į pradžią turinys susisiekite  
Joga » Asanos
Simhasana („liūto“ poza)

Teisingiau ją galima vadinti Simhagarjanasana – riaumojančio liūto poza.

 

Praniniame lygmenyje ši poza teigiamai veikia Vishuddha ir Anahata energetinius centrus.

 

Emociniame lygmenyje ji padeda „nuleisti garą“, nurimti emocinę įtampą, atsiradusią dėl streso, pykčio, nuoskaudų, neišsakytų priekaištų. Liūto riaumojimas skatina išreikšti tai, kas užslepiama mūsų viduje. Todėl ši praktika ramina.

 

Mentaliniame lygmenyje ji leidžia „atjungti galvą“, t.y. skatina lengviau pamiršti įkyrias mintis, rutiną ir problemas.

 

Fiziniame lygmenyje Simhasanos poveikis taip pat yra labai reikšmingas:

asana padeda ištiesti nugarą, atverti pečius, krūtinės ląstą, atpalaiduoti diafragmą, taip pat yra naudinga esant daugeliui burnos, ausų, nosies, gerklės ligų. Padeda esant mikčiojimui.

 

Teigiama, kad kasdien apytikriai žmogus pasako apie 7000 žodžių (deja, ne visi jie yra teigiami, bet tai jau kita tema). Galima įsivaizduoti, kaip įsitempęs yra visas kalbos aparatas!

 

Žmogaus, kurio gerklė yra neįtempta, balsas yra malonesnis. Todėl Simhasana dar vadinama Simha – krija („valantis liūto poveikis“) – o tai pabrėžia būtinybę atlikti šią praktiką reguliariai.

 

Simhasanos praktika:

 

Sėdėkite Vajrasanoje, atitraukite kelius į šalis. Remkitės plaštakomis, alkūnės turėtų būti pasuktos atgal. Ištieskite nugarą. Akys atmerktos. Žvilgsnis nukreiptas į tašką tarp antakių (Shambavi mudra).

 

Lėtai ir giliai per nosį įkvėpkite. Įkvėpimo gale plačiai išsižiokite, iškiškite liežuvį tiek, kiek galite (juo stenkitės siekti savo smakrą) ir lėtai iškvepiant tarkite gilų, žemą garsą „a-a-a...“. Norėdami daugiau stimuliuoti gerklę liežuvį judinkite į šonus. Garsas neturi erzinti gerklės. Venkite diskomforto bei skausmingų pojūčių. Po to užsičiaupkite ir vėl lėtai įkvėpkite per nosį.

 

Atlikite 10 – 15 kartų (jeigu jaučiate, kad jums reikia daugiau, darykite daugiau, jeigu tai netrukdo kitiems žmonėms).

Tai yra vienas iš įdomių ir linksmų dalykų, kuriuo galima sudominti vaikus.

 

Veiksmingesnė asana yra atliekant ją gryname ore, tekant saulei.

 

Riaumokite į sveikatą!