į pradžią turinys susisiekite  
Joga » Joga jūsų akims
Trataka

Trataka yra viena iš šešių pagrindinių valymo procedūrų jogoje (šatkarmų). Tai – žvilgsnio ir dėmesio koncentracija į tam tikrą objektą. 

 

Trataka padeda esant stresui, depresijai, nerimui ar nemigai. Be abejonės, ši technika gerina regėjimą, šalina akių nuovargį bei įtampą. Tokiu būdu gerėja koncentracija, atmintis, dėmesio sukaupimas, mokėjimas atsipalaiduoti, lavėja intuicija.

 

Svarbiausias jos poveikis yra ajna čakrai ir galvos smegenims. Bet tą galima pajusti atliekant praktiką reguliariai (geriausia - kasdien)!

 

Kontraindikacijos tratakai:

 

- Ūmūs akių ir galvos smegenų uždegiminiai procesai;
- Glaukoma;
- Tinklainės atsidalijimas;
- Neigiami, nemalonūs vaizdiniai tratakos metu.

 

Prieš pradedant galite nuprausti akis šiltu vandeniu. Galima panardinti veidą į indą su vandeniu, atsimerkti ir pamirksėti. Atlikite keletą pratimų akims. Jeigu jums patogu, galite būti su akiniais; bet kontaktinius lęšius teks išsiimti.

 

Trataka naudojant mandalą arba tašką

 

Pakabinkite mandalą arba tašką savo akių lygyje. Jūsų žvilgsnis turi būti sutektas taške – nemirksėkite iki tol, kol akys pradės ašaroti.

 

Po to užsimerkite ir koncentruokitės į tašką tarp antakių, kuo ilgiau išlaikant taško vaizdą. Akių fokusavimo į išorinį objektą tikslas – pažadinti vidinį regėjimą.

Pratimo atlikimo trukmė – 10 min. 

 

Beje, taip stebėti galima kokį simbolį ar objektą, mažą detalę, tekantį vandenį, lapą, jantrą, čakrą, gėlę...  Tai veda į bemintę būseną. Jei stebėsite horizonte tekančią ar besileidžiančią saulę – žinokite, kad ji turi būti oranžinės, bet ne geltononos spalvos.  Bet iš visų objektų tinkamiausia yra tolygiai deganti žvakės liepsna.

 

Trataka naudojant žvakę

 

Tam geriausiai tinka tamsi patalpa. Degančią žvakę pastatykite prieš save akių lygyje ištiestos rankos atstumu.

 

- Užsimerkite, atsipalaiduokite;

- Atsimerkite, žiūrėkite į viršutinę liepsnos dalį. Bandykite nemirksėti. Akių raumenys turi būti atpalaiduoti. Jeigu akys pavargsta, užsimerkite 15-20 sekundžių, leisdami joms pailsėti.

 

- Nekovokite su savo minčių srautu. Tiesiog ramiai paleiskite jas tekėti tolyn.

- 2-3 minutėms užsimerkite ir stebėkite žvakės liepsnos „spaudą“. Bandykite išlaikyti jį kuo ilgiau, suvokite jį.

- Atlikite palmingą – stipriai patrinkite delnus ir uždenkite jais akis. Jauskite šilumą ir energiją, sklindančią iš jūsų delnų. Akimis „įkvėpkite“ tai.

- Galite atlkti Bhramari techniką, delnai tegu lieka ant jūsų veido – giliai įkvėpkite ir iškvėpdami tarkite garsą „mmmmm...“

 

- 2-3 minutes įdėmiai žiūrėkite į žvakės liepsnos vidurį.

- Palmingas.

- Bhramari.

 

- Koncentruokite žvilgsnį į visą liepsną. Matymo kampą platinkite nuo žvakės iki lubų, sienų ir grindų, po to vėl grįžkite atgal.

- Lengvai delnais paspauskite sritį apie akis ir atleiskite. Delnai tegu pabūna ant akių.

 

Tratakos atlikimo trukmė – apie 5-30 minučių.