į pradžią turinys susisiekite  
Joga » Joga Nidra
Joga Nidra

Joga nidra dar vadinama dieviškuoju atsipalaidavimu. Tai gili relaksacija, sąmoningas sisteminis fizinio, protinio ir emocinio atsipalaidavimo metodas. Viena valanda joga nidra seanso prilyginama keturioms valandoms kokybiško miego.

 

Ši praktika balansuoja neramų protą. Tai yra būsena tarp miego ir būdravimo, kai visa esybė išsilaisvina nuo bet kokios įtampos ir tampa pasiekiama tokioms subtilioms energijoms kaip minties energija. Čia jau įsijungia mūsų pasąmonės sistema, kuri neanalizuoja, nepritaria ir neneigia. Visa, kas įeina į šią sferą, bet kokie įspūdžiai auga ir duoda vaisius, plečia mūsų galimybes.

 

Didžiausia dabartinio žmogaus problema – įtampa ir stresas. Paprastai su savo stresais žmogus neišsiskiria net miegodamas. Tai blogina gyvenimo kokybę, emocinę ramybę, fizinę ir dvasinę sveikatą. Tokios psichosomatinės ligos kaip diabetas, hipertonija, migrena, neurozė, astma, odos ligos, virškinimo ir kt. problemos yra įtampos pasekmė.

 

Kiekvienas žmogus gyvena skirtingame streso lygmenyje priklausomai nuo jį supančių išorinių situacijų ir jo gebėjimui atsispirti stresui.

 

Įtampa kaupiasi raumeninėje, emocinėje ir psichinėje sferose. Įtemptas protas apsunkina virškinimo veiklą, kas išbalansuoja visą organizmą. Toks yra uždaras priežasties – pasekmės ratas.

 

Medicina paprastai gydo ligos pasekmes, kai priežastys tuo tarpu lieka giliai žmogaus viduje. Jų ieškoti reikia netgi ne kūne, o žmogaus požiūryje, vertybėse, idealuose, siekiamybėje, mąstymo ir jausmų prigimtyje.  Tas priežastis galite rasti tik asmeninėje praktikoje. Nes daugelio straipsnių ar knygų skaitymas supratimo jums neduos. Žinias – taip, bet suvokti turite patys.

 

Skiriamos 3 įtampos zonos:

 

1. Raumeninė įtampa iššaukia fizinį diskomfortą, ypač išbalansuoja nervų ir endokrinines sistemas.


2. Emocinė įtampa atsiranda iš tokių būsenų kaip meilė – neapykanta, sėkmė – nesėkmė, laimė – nelaimė ir t.t.


3. Proto įtampa yra pernelyg aktyvios mentalinės veiklos rezultatas, fantazijų, abejonių, sumaišties verpetai. Per visą gyvenimą sąmonė registruoja įvairius įspūdžius ir saugo juos mentalinėse saugyklose.

 

Stresą galima mažinti, mažinant stresinių situacijų skaičių, keičiant savo gyvenimo stilių arba gerinti savo atsparumą stresui dvasinių praktikų pagalba.

 

Praktikuojančiojo užduotis – PAČIAM panirti į užspaustas kūno vietas ir išlaisvinti spazmus, leisti nurimti įtampai. Esmė yra sąmoningame savęs jutime ir valdyme, sąmoningumo vystymesi. Tai ypatinga praktika, kuri iškelia psichinę jėgą iš pasąmonės gelmių į mūsų sąmonės lygmenį.

 

Joga nidra praktika indikuotina ne tik tiems, kas pavargęs fiziškai ir emociškai, bet ir tiems, kas pavargo nuo pasyvaus gyvenimo būdo, kas nejaučia gyvenimo kibirkšties. Joga nidra jaunina, suteikia fizinį, mentalinį ir emocinį pakilimą. Tai padeda tiems, kas turi tamaso prigimtį, suteikdama papildomos energijos. Praktika ypatingai rekomenduojama tiems, kas kenčia nuo baimių, įtampos, pykčio, nerimo ir kitų disharmonijų, tiems, kas nori didinti sąmoningumą ir mentalinę švarą.

 

Joga nidra seanso metu yra įsiteigiamas ketinimas, arba – Sankalpa.

 

Sankalpa (sprendimas, vidinė įtaiga, ketinimas), kuris, reguliariai prieidamas iki pasąmonės gelmių, tampa realybe. Tai turi būti kažkas labai svarbaus jums. Nes tas ketinimas yra labai stiprus. Kartokite tai 3 kartus mintyse su giliu tikėjimu. Geriau, kad jūsų sankalpa turėtų dvasinį tikslą, bet gali būti ir ketinimas atsispirti priklausomybėms ar pagerinti kažkurias jūsų savybes.

 

Nidros tikslai:

 

1. Atpalaiduoti kūną ir protą, priartinti žmogų prie labiau pilnaverčio gyvenimo, kuris yra mažiau paveikiamas streso.


2. Sąmoningai atskirti save nuo savo kūno ir proto. Mes pastoviai tapatinamės su kūnu ir protu, kurie suteikia mums įtampos, nerimo, streso, apribojimų. Kai žmogus giliai miega, jo atsiskyrimas nuo kūno ir proto įvyksta automatiškai – jus šaukia, o jūs negirdite, neužuodžiate blogo kvapo, pamirštate savo vardą. Taip pat jūsų nėra, kai panyrate į gilią joga nidra relaksaciją.


3. Aukščiausias joga nidra tikslas – panirti savo sąmone taip giliai, kad galėtume susilieti su savo tikruoju „aš“.

 

Visos jogos praktikos nukreiptos į meditacinės būsenos formavimą kasdieniame gyvenime, į energetinių kanalų Idos ir Pingalos harmonizavimą, kas suteikia pusiausvyros ir mūsų simpatinei ir parasimpatinei nervų sistemoms.