į pradžią turinys susisiekite  
Joga » Jogos istorija
„Karana krama“ – kaip hatha jogos judesio kultūra

Dinaminių hatha jogos praktikų atsiradimo istorija yra susijusi su tradiciniais indų kovos menais ir šokiais. Akivaizdu, kad šios sistemos gali darniai pildyti viena kitą.

 

Pietų Indijos senovės kovų menuose „Kalaripayattu“, „Malla-yuddha” yra judesių, panašių į asanas ir vinjasas. Kai kuriuos elementus iš to T. Krishnamacharya panaudojo jogoje (teigiama Н. Е. Сьоман «Йогические традиции майсорского дворца» knygoje).

 

Natya Šastroje, viename seniausių teatro, dramos ir muzikos traktate (jis datuojamas V –VIII a.pr.m.e.), aprašytos 108 karanos – pagrindiniai jungiamieji šokio elementai.


„Karana“ reiškia sujungimą, rankų (riešų) ir pėdų judesių kombinaciją šokyje, t.y. ne pozą, bet judesį.
„Krama“ – sankrito kalba reiškia žingsnį, seriją, tvarką, seką, metodą, o taip pat jėgą, galybę.
„Karana krama“ – tai iki asanų vedanti „tam tikra seka atliekamų judesių praktika“.

 

Terminą „krama“ jogos praktikoje vartojo ir vėlesniojo T. Krishnamacharya mokymo periodo mokiniai Desikachar, Mohan, Ramaswami.

 

Šiuolaikinėse australų hatha jogos mokytojų Shandor Remete („Shadow Yoga“) ir Simon Borg Olivier („Yoga Synergy“), Mikhail Baranov (Rusija) sistemose taip pat persipina Indijos ir Kinijos kovų menų, asanų bei pranajamos elementai.

 

pagal http://mahaihos.com/2014/08/08/karana-krama-kak-kultura-dvizheniya-v-hatha-yoge/