į pradžią turinys susisiekite  
Informacija apie jogą » Pranajama. Kvėpavimas
Bhramari Pranajama (didelė juoda dūzgianti bitė)

Sėdėkite jums patogioje pozoje tiesiu stuburu . Užsimerkite, atsipalaiduokite. Galite 5 kartus lėtai,  giliai įkvėpti ir iškvėpti, kad nurimtumėte. Žandikauliai atpalaiduoti, bet lūpos sučiauptos. Atkreipkite dėmesį į savo veido raumenis, atpalaiduokite juos. 

 

Smiliais užsikimškite ausis (alkūnės į šalis). Koncentruokitės į ajna čakrą. Lėtai ir giliai įkvėpkite. Iškvepiant tarkite garsą „Mmmmmm“ – taip tęskite viso iškvėpimo metu.  Skambesys neturi būti garsus – svarbu, kad jaustumėte vibraciją savyje.

 

Iš pradžių vibracijos jaučiamos lūpose, po to – galvoje, stubure, visame kūne. Galite lengvai nuleisti ar pakelti smakrą – sekite savo balso tembrą. Pasirinkite tokią galvos padėtį, kad ryškiau jaustumėte  vibracijas.

 

Neįsitempkite! Pradėti galima nuo 1-2 min., palaipsniui prieinant iki 15min. Po to nuleiskite rankas ant kelių ir stebėkite ramų kvėpavimą, įsiklausykite į savo vidinius pojūčius.

 

Bramari pranajama veda į Pratjaharos būseną – jausmus nukreipia nuo išorinių objektų. Todėl po jos galime pasinerti į Dharaną, t.y. koncentraciją.

 

Bramari pranajama teigiamai veikia ajna  čakrą, vysto vidinio pasaulio suvokimą, atpalaiduoja, ramina protą ir nervų sistemą, mažina galvos skausmus, kraujospūdį, dirglumą, pyktį, švelnina balsą, gerina miego kokybę.

 

Tai lyg smegenų garso terapija. Todėl geriau tinka prieš meditaciją ar prieš miegą.