į pradžią turinys susisiekite  
Joga » Pranajama
Trys pranajamos etapai

1. Paruošiamasis - reikalingas tam, kad tolimesniam darbui adaptuotųsi kvėpavimo, kraujotakos, virškinimo ir kt. sistemos. Tai dar nėra pranajama, tai daugiau - prana vjajama technikos.

 

2. Hiperkapninė hipoksija. Pagrindinis pranajamos instrumentas yra kumbhaka (kvėpavimo sulaikymas). Visos kitos naudojamos technikos - tik padeda ilgiau ir taisyklingiau laikyti kumbhaką ir valdyti savo dėmesį. Sulaikius kvėpavimą didėja CO2 kiekis kraujyje, dėl to plečiasi smulkieji kapiliarai, gerindami audinių mitybą.

 

3. Proto treniruotė. Darbas su ilgom kumbhakom plečia kraujagysles, dėl ko gerėja visa kraujotaka, nervinių audinių, smegenų mityba. O tai gerina smegenų darbą, skatina psichinį atsipalaidavimą. Kiek kokybiškai koncentruojamės ties procesu, tokį efektą ir gauname. Kvėpavmo ritmas, vizualizacijos, audiolizacijos, kinestetikos jutimas priartina prie Radža jogos praktikų.

 

Mikhail Baranov www.yoga108.com