į pradžią turinys susisiekite  
Informacija apie jogą » Pranajama. Kvėpavimas
Pilnas jogos kvėpavimas

Net ir nekeičiant kūno padėties  mūsų viduje vyksta judėjimas – kiekviename organe, kiekvienoje mūsų kūno ląstelėje. Visi žinome, kad judėjimas – tai gyvenimas.  Jogoje šis principas yra realizuotas tobulai.

 

Kalbėsiu šįkart ne apie kraujo ar kitų skysčių judėjimą, o apie kiekvienos ląstelės padėties keitimąsi erdvėje. Tokią jų kaitą sąlygoja pilnas jogos kvėpavimas.

 

Ištikro tai visai nėra jogos kvėpavimas – tai įprastas sveiko žmogaus kvėpavimas. Jeigu motulė Gamta būtų galvojusi, kad kvėpavimas turi būti toks kaip šiuolaikinio žmogaus, tai mūsų plaučiai, ko gero, būtų 2-3 kartus mažesni. Žmogus tiesiog neišnaudoja savo plaučių galimybių, kvėpuoja paviršutiniškai.

 

Kaip tai atliekama?

 

Lėtai, ramiai įkvėpkite nuo pat dubens iki raktikaulių. Jauskite erdvę savo viduje, lengvą įtampą, sąmoningai pripildykite dubenį, pilvą, krūtinę.

 

Iškvėpimui nereikia jokių pastangų – tiesiog paleiskite, iškvėpkite nuo raktikaulių iki dubens. Ištuštėkite. Stabtelkite, palaukite sekančio įkvėpimo bangos. Neskubėkite. Pabūkite kartu su savo kvėpavimu. Klausykite ir girdėkite šnaresį savo viduje. Bandykite ilginti iškvėpimą. Laikui bėgant jis taps dvigubai ilgesnis už įkvėpimą, kvėpavimas taps retesnis, kokybiškesnis, gilesnis.

 

Kad kvėpavimas būtų pilnavertis, yra svarbu:

 

1. Taisyklinga kūno padėtis – sėdint ar stovint išlaikyti tiesią stuburo liniją, vertikalų balansą (ašis tarp kryžkaulio ir viršugalvio).

 

2. Plaučių prisipildymo kryptis – įkvepiant turite jausti prisipildymą visomis kryptimis. Kaip kontrolės taškas gali būti Saulės rezginys. Jis turi išlikti maždaug toje pačioje vietoje, t.y. beveik nesipūsti į priekį. Tuomet įkvėpimas bus nukreiptas daugiau į šonus ir nugarinę plaučių pusę.

 

Kai plaučiai prisipildo lėtai, kokybiškai, tolygiai nuo apačios iki viršaus, viduje vyksta lengvas „stumtelėjimas“ – stuburas patempiamas aukštyn ir švelniai atpalaiduojamas iškvepiant.

 

Toks kvėpavimas aktyvina tarpslankstelinių sąnarių mitybą, gerina stuburo paslankumą. Esmė tame, kad sąnariai neturi kraujagyslių – jų mityba vyksta osmosiniu būdu sąnariui judant. Kiekvienas įkvėpimas, atverdamas erdvę tarp slankstelių,  ir kiekvienas iškvėpimas, atpalaiduodamas likusią įtampą, padeda stuburui kvėpuoti kartu su plaučiais ir taip įsisavinti maisto medžiagas.

 

Taip judant stuburui  kartu juda ir vidaus organai, nes stuburas yra atrama ir pagrindas jiems.  Tie vidiniai judesiai yra nežymūs, bet kai tai vyksta kiekvienąkart įkvepiant – iškvepiant, bendras jų efektas organizmui neįkainojamas.

 

Pilnas jogos kvėpavimas yra pagrindas daugeliui kitų Pranajamų