į pradžią turinys susisiekite  
Rekomendacijos pradedantiesiems
Jogos praktikos orientyrai

1. Pastovumas – praktikos pagrindas.

Bet kokios praktikos pagrindas – ne krūvis, bet pastovumas. Nebūtina kasdien savęs apkrauti dviejų valandų trukmės „treniruote“. Geriau turėkite savo kompleksą, kurį atliksite kasdien. Tai treniruos ne tiek raumenis, kiek skatins sveikatos, ramybės ir harmonijos pojūtį.

 

2. Kvėpavimas.

Stresuojantis žmogus yra linkęs nevalingai sulaikyti savo kvėpavimą. Nerimas iššaukia gerklės, diafragmos, krūtinės ląstos raumenų spazmus, trukdydamas kokybiškai kvėpuoti.

Pirmiausia, ko moko joga, - būti su savo kvėpavimu netgi pačioje nepatogiausioje pozoje. Gyvenime taip pat: jeigu stresinėje situacijoje gebėsite koncentruotis į kvėpavimą, išlyginti jo ritmą ir gylį, įtampa po truputį nuslūgs. Taip galėsite pręsti problemas emocinės ramybės fone.

 

3. Kuo daugiau esate atsipalaidavęs, tuo daugiau sugebate.

„Prisijaukinę“ šitą principą išmoksite „nepririšti“ savęs prie rezultato, nepykti dėl nesėkmių. Ir tai nėra abejingumas, tai – mokėjimas atskirti, kada yra būtina reaguoti į situaciją, o kada – paleisti ją ir leisti sprendimui ateiti pačiam. Pernelyg didelė emocinė ar fizinė įtampa skatina nuovargį bei pirmalaikį „perdegimą“.

 

4. Malonumas yra svarbiau nei rezultatas.

Vidinė būsena yra svarbesnė už išorinę formą. Sėkmė bet kurioje srityje ateina tuo atveju, kai kreipiame dėmesį į patį procesą, neužsiciklinę ties siekiamu rezultatu. Kai džiugina pats procesas, anksčiau ar vėliau rezultatas ateina pats.

 

5. Kokybė yra svarbesnė už kiekybę.

Visada svarbu ugdytis kokybiško judesio pojūtį, kuris ilgainiui taps įpročiu.

 

6. Pauzė – tokia pat svarbi, kaip ir veiksmas.

Būtent pertraukos metu vyksta kai kurie kokybiški sąmonės pokyčiai, vidinis augimas. Būtent pauzė leidžia pajusti asanos poveikį ir pasiruošti naujai pozai. Pauzė sujungia dalis į vientisą procesą.