į pradžią turinys susisiekite  
Skaitiniai » Straipsniai
Patarimai, padėsiantys saugoti nervų sistemą:

1. Mokykis suprasti savo emocijas.
Pirmas žingsnis nerimo mažinimui – sąmoningai suvokti, „pagauti“ akimirką, kada pradedi nervintis. Tai padeda nepasiduoti neigiamų emocijų įtakai. Smegenys lyg „persijungia“ į racionalų mąstymą ir pergyvenimų banga slūgsta.

 

2. Įkvėpk ir lėtai iškvėpk (geriausia ne vieną kartą). Tai ramina organizmo reakciją į stresą. Taip, šis patarimas nėra pats originaliausias, bet tai nereiškia, kad jis neveikia. Esant įtampai, stresui, nerimui dažnėja širdies susitraukimų, kvėpavimo dažnis. Lėti iškvėpimai duoda organizmui signalą, kad esi pasiruošęs atsipalaiduoti. Ir tai veikia.

 

3. Galvok apie dabartį. Jeigu jauti, kad mintys lekia į praeitį ar ateitį, tai dar labiau skatina nervintis. Praeities įvykiai skatina savigraužą, liūdesį, o mintys ateityje dažnai rutulioja būtus ir nebūtus įvykius (kas bus, jeigu bus...). Prisideda dar ir baimės jausmas. Stabilizuok save dabartyje.

 

4. Mąstyk apie tai, ką dabar gali padaryti, kad būtų geriau. Atrask kontrolės jausmą. Net ir iliuzinis kontrolės jausmas mažina nerimą, pavojų ir net – skausmą. Todėl koncentruokis į tai, priimk sprendimą. Pasiryžimas net ir menkiausiam sprendimui skatins racionaliam mąstymui. To pasekmė – nepasidavimas emocijoms. Sprendimo priėmimas, kokia nors idėja kelia pasitikėjimą savimi, gerina nuotaiką. O tai labai savarbu. Jokiu būdu nemodeliuok blogiausių variantų ir pan.

 

5. Sustok ties vertinimu „gerai“.
Kartais neigiamų emocijų priežastimi tampa idealizuoti ir nerealūs lūkesčiai. Neverta stengtis būti tobulu... tiesiog būk geras. Ne viskas turi būti taip, kaip tu nori. Tiesiog priimk tai, kas yra. Tenkinkis tuo. Pasikliauk Dievu. Džiaukis. Paieškok savo širdyje daugiau meilės, supratimo, vidinio džiaugsmo, ramybės. Ir mokykis skleisti tai į aplinką. Tikėk. Ir viskas bus taip, kaip ir turi būti.

 

6. Jūsų variantas...???