Po akimis dažnai pakliūna pozų, pratimų aprašymai (jogos ir ne tik), siūlantys stiprinti atskirus raumenis, nugarą, klubus, sėdmenis, pilvą ar kaklą ir kt. Nu gerai. Kodėl tuomet olimpiniams sportininkams, kurie yra neeiliniai stiprūs, taip pat skauda nugaras, sąnarius ir kt.?

Lygiai taip su tempimu. Ar gimnastų špagatas, „virvė“, tilteliai išsprendžia sveikatos problemas? Greičiau jau atvirkščiai.

Ar stovėjimas ant galvos gerina galvos kraujotaką? Apverčiam aukštyn kojom visus alzheimerius, demencijas ir parkinsonus? Atsiprašau, bet tai skamba kaip viduramžiškas siūlymas nuleisti kraują.

Žmogus yra begalės procesų visuma. Net nežymus akių judesio trajektorijos pakeitimas veikia kaip įvairių procesų sistema. Kiekviename judesyje pirmiausia dalyvauja nervų sistema (tiek centrinė, tiek periferinė), įgimti refleksai, raumenys antagonistai ir sinergistai, sausgyslės, raiščiai, sąnarinės kapsulės, ir daug gausybė sudėtingų struktūrų, įskaitant biocheminius procesus kūne (jeigu nėra kokybiško kuro, kaip kūnas reaguos?).

Ir visa tai turi dirbti suderintai ir vieningai. Nieks nevyksta atskirai. Čia kaip teigčiau, kad geram važiavimui pakanka gerų automobilio padangų. Ar patikėtumėt tuomet man savo automobilo remontą???

Akivaizdu, kad pasaulyje būtų kur kas daugiau aiškumo, jeigu kiekvienas kalbėtų tik tai, ką išmano.
Todėl „Netikėkite niekuo. Viską tikrinkite patys“, – sako, taip Buda sakė.

Violeta

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį

Prisijunkite prie mūsų adresų sąrašo, kad gautumėte naujausias ir naujienas iš mūsų komandos.

You have Successfully Subscribed!