Pėdos formą, arba konstrukciją, pirmiausia laiko kaulai (kaip laiko plytos statinį). Vieną su kitu kaulus jungia raiščiai – kitaip kaulai patys savaime „subyrėtų“. Bet raiščiai neturi savybės gerai išlaikyti kaulinę formą. Būtent raumenys yra ta struktūra, kuri laiko pėdos formą.

Judant nuolatos keisti pėdos formą, atlikti galybę smulkių tikslių judesių padeda raumenys. Bet ir vėl – patys savaime raumenys negali susitraukti ir atsipalaiduoti (išskyrus širdies raumenį) – jiems reikalingi signalai, einantys iš galvos smegenų. O mūsų smegenys visuomet taupo organizmo energiją ir be reikalo neduoda signalo ten, kur jo nereikia. Įsivaizduokite, einate basi – pėda plokštėja, pasvyra, lenkiasi, tiesiasi, einate nelygiu paviršiumi – kiekvieną mikrosekundę į smegenis siunčiama daugybė signalų. Kuo įvairesni signalai, tuo daugiau impulsų smegenys gauna, tuo daugiau signalų smegenys siunčia atgal į pėdos raumenis ir šie dirba.

Supraskite – kuo kietesnė yra avalynė, tuo labiau ji blokuoja pėdos judesius. Vadinasi, signalų į smegenis eina mažiau, ir signalų į raumenis eina taip pat mažiau. Kas nenaudojama, tas silpsta. Pėdų raumenys silpsta, todėl vystosi įvairūs pėdų pakitimai (dažniausiai diagnozuojama plokščiapėdystė, kuri „gydoma“ vėl ta pačia avalyne).

Taigi avalynė tiesiog yra aprangos elementas ir nieko daugiau. Ir neįmanoma yra avalyne išgydyti patologijos, kaip kepure neįmanoma išgydyti galvos deformacijos ar „voriuku“ skoliozės. Pirmieji vaiko žingsniai turi būti žengiami basa koja – taip vaikas mokosi laikyti pusiausvyrą, taip įsijungia pėdų raumenys, juda visi pėdos sąnariai, formuojasi taisyklingesnė eisenos biomechanika, grūdinasi pėdos ir visas organizmas.

Būkite sveiki ir laimingi

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį

Prisijunkite prie mūsų adresų sąrašo, kad gautumėte naujausias ir naujienas iš mūsų komandos.

You have Successfully Subscribed!