Pusiausvyra šiaip yra darni ko nors būsena. Kalbant apie judesius pusiausvyra yra gebėjimas išlaikyti stabilią kūno padėtį. Ji skirstoma į statinę ir dinaminę.

Statinė pusiausvyra yra gebėjimas išlaikyti stabilią kūno padėtį tam tikroje pozoje.

Dinaminė pusiausvyra – tai gebėjimas išlaikyti ar atgauti stabilią kūno padėtį atliekant tam tikrų veiksmų derinius (judesių sekas) arba tiesiog keičiantis aplinkos sąlygoms (pvz. susvyravus lieptui po kojomis).

Pusiausvyrą lemia daug veiksnių:

Vestibularinio aparato veikla;

Išorinių receptorių (rega, klausa, uoslė, lytėjimas) informacija, kurią gauna ir analizuoja galvos smegenys;

Vidinių receptorių (kūno dalių padėtis, vidaus organų spaudimas, raumenų tonusas ir jėga, sąnarių būklė) informacija;

Visą šią informacija gavusios galvos smegenys ją apdoroja ir siunčia reikiamus impulsus į tam tikrus raumenis, juos aktyvuodamos. Paslydę ant ledo susvyruojame, juokingai mosikuojame rankomis, bet gebame stabilizuoti pozą. Arba ne. Sutrikus nors vienai minėtų grandžių, pusiausvyra blogėja. Pvz. jei smegenys gauna klaidingą informaciją, klaidingai ją apdirba ir į raumenis siunčia klaidingus signalus. Todėl vien jau suprastėjęs regėjimas ar klausa mūsų nervų sistemai yra stresas. Normaliai nefunkcionuojantys pėdų raumenys nervų sistemai yra stresas. Netgi susilpnėjusi uoslė nervų sistemai taip pat yra stresas.   

Dėl to jogos praktikoje stengiamės dirbti su visa visuma, apjungiant judesį, žvilgsnį, dėmesį ir kvėpavimą, derinant statiką ir dinamiką. Dėl to praktikuojant asanas, pranajamą ar meditacijos technikas taip svarbu yra orientuotis į taisyklingą pozos atlikimą, koncentruotis į vidinius pojūčius. Taip dirbame su pačiu pagrindu – nervų sistema.

Violeta Gavelienė

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį

Prisijunkite prie mūsų adresų sąrašo, kad gautumėte naujausias ir naujienas iš mūsų komandos.

You have Successfully Subscribed!