Reguliari Kapalabhati praktika paruošia organizmą Bhastrikai. Todėl pradedantiesiems ši technika nerekomenduojama.

Ši pranajama  panaši į Kapalabhati, tik žymiai intensyvesnė. Atliekant ją akcentuojamas ir įkvėpimas, ir iškvėpimas. Aktyviai dirba pilvas, diafragma – pilvas išsipučia įkvepiant ir susitraukia iškvepiant.

Atllikite 10 tokių ciklų, pailsėkite, paklausykite laisvo savo kvėpavimo.

Šitaip intensyviai kvėpuojant galima hiperventiliacija – jeigu daugiau akcentuosime įkvėpimą. O čia jie turi būti vienodi ir ritmiški. Nuo per didelio įkvepiamo deguonies kiekio gana greitai jaučiasi galvos svaigimas. Vadinasi, netaisyklingai atliekate. Sustokite ir kvėpuokite ramiai. Jeigu jaučiate pykinimą, spengimą ausyse ar kitus nemalonius pojūčius – pailsėkite, o po to bandykite kvėpuoti lėčiau, labiau atsipalaidavę.

Bhastrika pažadina vidinę ugnį, taip pripildydama mus gyvybine energija, lygina Došas (energijas) organizme, taip pat gerina virškinimą, veninę kraujotaką, aktyviai judėdama diafragma masažuoja vidaus organus, gerina medžiagų apykaitą, skatina gleivių pasišalinimą iš organizmo, valo sinusus.

Toks aktyvus kvėpavimas stimuliuoja likvoro (smegenų skysčio) tekėjimą, veninio kraujo nutekėjimą ir arterinio kraujo pritekėjimą galvoje, širdyje ir visame kūne. Dėl to aiškėja protas, mažėja nuovargis,  nes gerėja smegenų kraujotaka.

Bhastrika nerekomenduojama esant neaiškios kilmės galvos skausmams, galvos smegenų navikams, aukštam kraujospūdžiui, galvos svaigimui, glaukomai, ūmioms skrandžio ir žarnyno ligoms.

Po Bhastrikos  atliekami kvėpavimo sulaikymai tiek įkvėpus, tiek iškvėpus. Sulaikymų schema  po Bhastrikos analogiška kumbhakoms po Kapalabhati. 

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį

Prisijunkite prie mūsų adresų sąrašo, kad gautumėte naujausias ir naujienas iš mūsų komandos.

You have Successfully Subscribed!