Dažniausiai su tokia situacija susiduria moterys pogimdyviniu laikotarpiu. Tam turi įtakos stambus vaisius, daugiavaisis nėštumas, gausūs vaisiaus vandenys, daug priaugto svorio, ne pirmasis nėštumas arba tiesiog genetiškai silpnesnis jungiamasis audinys. Bet ir vyrams, ypač turintiems didesnį pilvuką, ši problema gali būti aktuali.

Tiksliau – išsiskiria baltoji linija, atskirdama tiesiuosius pilvo raumenis. Svarbu yra įvertinti tiek išsiskyrusių pilvo raumenų tarpo plotį, tiek ilgį, tiek gylį – kiek giliai į pilvo ertmę telpa pirštai.

Liemuo yra atrama vidaus organams, tarsi korsetas, kurį sudaro diafragma, dubens dugno, gilieji pilvo ir gilieji nugaros raumenys, taip pat – raiščiai, fascijos, jungiamasis audinys ir tt. Ir kai tas korsetas yra silpnas (kadangi nėštumo metu jis buvo nuolatos tempiamas), jis praranda savo vientisumą bei stabilumą. Tada vieni raumenys kompensuoja kitų (ištemptųjų) funkciją, o tai jau gali sąlygoti ir pilvo išvaržos atsiradimą.

Išbalansuoti liemens raumenys prastai laiko ir vidaus organus optimalioje padėtyje, ypač – esant fiziniam krūviui. Atsiranda ir juosmeninės stuburo dalies stabilumo problemų (skausmai juosmens, kryžkaulio, dubens srityje).

Neatsiejama viso šio proceso dalis yra dubens dugno raumenų silpnumas – tuomet susiduriama su tokiomis problemomis kaip šlapimo nelaikymas, mažojo dubens organų nusileidimas, veninės kraujotakos problemos, hemorojus, vidurių pūtimas, užkietėjimas ir kiti intymūs nemalonumai.

Taigi diastazė tikrai nėra tik estetinė problema.

Tiesusis pilvo raumuo ir išorinis įstrižinis raumuo daugiau atlieka mobilumo funkciją, o skersinis bei vidinis įstrižinis yra daugiau stabilumui įtakos turintys raumenys. Skirtingi pratimai pilvo raumenims skirtingai veikia paviršinius bei giliuosius raumenis. Todėl svarbu yra suprasti bei įvertinti jų veikimo principą.

Deja, neužtenka „stipraus pilvo preso“ – turi būti ir elastingi, ir stiprūs viso liemens, ypač – gilieji raumenys, tvirti ir stangrūs raumenis supantys audiniai.

Netinkamai treniruojant pilvo raumenis teigiamo rezultato nebus. Aktyviai treniruojami tiesieji pilvo raumenys problemą gali tik dar labiau gilinti.

paruošė kineziterapeutė, jogos mokytoja Violeta Gavelienė

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį

Prisijunkite prie mūsų adresų sąrašo, kad gautumėte naujausias ir naujienas iš mūsų komandos.

You have Successfully Subscribed!