Asanų, pranajamos ar meditacijų metu žmonės dažnai mėgsta užriesti galvą, iškišti ją pirmyn (nors beveik visų mūsų kaklo tiesėjai ir taip yra hipertonuse), ar pakreipti į šoną (ypač tai ryšku atliekant Nadi Šodhaną). Duodamos pastabos daugeliu atvejų yra trumpalaikės. Viena priežasčių – nemanoma, jog tai yra svarbu.

Remiantis kūno biomechanikos principais paaiškinsiu tik vieną iš begalės įmanomų variantų. Pvz. dėl netinkamos padėties sėdint, ant vieno peties nešiojamo krepšio, neergonomiškos darbinės veiklos, dominuojančios vienos rankos, patirtų traumų ir t.t. įsitempia galvos sukamasis raumuo kairėje, ir organizmas, suprasdamas, kad galva krenta kairėn, įtemps trumpuosius kaklo tiesėjus dešinėje, kad išlaikytų balansą.

Kai pasislenka svorio centras viename regione, aktyvinami kompensaciniai mechanizmai (tokie kaip raumenų spazmas, sutrumpėjimas) kitame regione. Kito regiono svorio centras pasislenka į kitą pusę.

Taigi nenorėdamas kristi kairėn, pvz. kvadratinis juosmens raumuo kairėje susitraukia, o dešinėje – atsipalaiduoja. Tokia disfunkcija yra aukščiau esančios problemos kompensacija. Ir skaudės žmogui kairėje pusėje, kur bus silpnas didysis sėdmens, įtemptas kriaušinis raumuo. Dešinėje juosmens pusėje formuosis trigeriniai taškai. Nevienodai spaudžiami tarpslanksteliniai diskai skatins protruziją.

Tokiu atveju, jeigu kaklas yra pirminė nugaros skausmo problema, taisyklinga galvos padėtis duos daug naudos. Mokykitės pastebėti, ar simetriškai jaučiate savo smilkinių, žandikaulių padėtį, ar vienodas tarpas nuo ausų iki pečių abiejose pusėse. Pajudinkite smakrą aukštyn ir žemyn, atraskite lengvą, taisyklingą savo galvos padėtį. Būkite sąmoningi.

Violeta Gavelienė

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį

Prisijunkite prie mūsų adresų sąrašo, kad gautumėte naujausias ir naujienas iš mūsų komandos.

You have Successfully Subscribed!