Žmogaus kūne (raumenyse, raiščiuose, sąnariuose, fascijose, odoje) yra nesuskaičiuojama galybė proprioreceptorių. Tai yra tarsi“davikliai“, perduodantys smegenims informaciją apie kūno ir jo dalių padėtį erdvėje. O smegenys tada siunčia signalą į kitus raumenis, padėsiančius išlaikyti pusiausvyrą, „padaryti“ reikalingą pozą. Dėl taip žaibiškai veikiančių sudėtingų reakcijų žmogus net nesusimąsto, kaip būtent jis eina, bėga, šoka ar stovi.

Esant įvairioms patologijoms ar tiesiog senstant ši organizmo funkcija prastėja. Jeigu ji sutrikusi, net patys paprasčiausi judesiai ar tiesiog vienos pozos palaikymas tampa labai sudėtingas.

Propriorecepcijos lavinimui labai tinka lėti, dėmesingi judesiai, įsiklausant, į tai, kas vyksta kūne, kaip vyksta judesys, ar į judesį neįsijungia papildomi raumenys (švelni jogos praktika, cigun, taiči ar kiti subtiliai veikiantys metodai). Dažnai kūne yra daug įtemptų vietų, dėl ko atsiranda per daug įtampos ir judesyje, pačiam žmogus to net nepastebint.

Lavindami savo dėmesingumą, jautrumą, propriorecepciją, gerinsite ne tik judesių kokybę, bet ir mažinsite įtampą kūne, gerės emocinė jūsų pusė.

Dėmesiu būkite savo kūne. Galbūt iš pradžių tai atrodo neįmanomas dalykas, bet praktikuodami pastebėsite, kad galite atskirti fiziologines ir nefiziologines savo padėtis, kad lengviau sekasi paleisti viduje glūdinčią įtampą, kad judesiai tapo kur kas laisvesni ir lengvesni.

Praktikuokite. Kuo anksčiau pradėsite, tuo geriau.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį

Prisijunkite prie mūsų adresų sąrašo, kad gautumėte naujausias ir naujienas iš mūsų komandos.

You have Successfully Subscribed!