Tai yra ir viena iš Šatkarmų (valomųjų procedūrų) ir Pranajamų (kvėpavimo technikų).


Kapalabhati verčiama į lietuvių kalbą kaip „švytinti kaukolė“.  Kvėpavimas gerina galvos energetinių kanalų, taip pat smegenų veiklą, valo nosies ertmes, sinusus, viršutinius kvėpavimo takus. Stimuliuojant nosies gleivinę skatinamas ir smegenų skysčio (likvoro) judėjimas – taip masažuojamos galvos smegenys. Kadangi aktyviai judant diafragmai, masažuojami organai, esantys viršutinėje pilvo dalyje (po diafragma), kūnas yra šildomas ir šalinama neigiama energija. Tai skatina nuotaikos pagerėjimą, žvalumą. Harmonizuoja Manipura ir Adžna čakras.


Tai staigūs, stiproki, greiti iškvėpimai per nosį, kurių metu aktyviai susitraukia pilvo ir diafragmos raumenys.


Mokantis šio kvėpavimo galite virš bambos, ant viršutinės pilvo dalies uždėti delną. Taip geriau jausite pilvo judesius. Savo dėmesį koncentruokite į greitą iškvėpimą, po kurio pilvas turi atsipalaiduoti ir tuomet įkvėpimas įvyksta savaime, be jokių pastangų, nereikia net apie jį galvoti. Įsivaizduokite, kad atliekate tik iškvėpimus.


Kvėpuokite jums priimtinu greičiu, pradėkite nuo poros serijų po 20-30 iškvėpimų (tarpe tarp jų pakvėpuokite įprastai).


Galimi Kapalabhati kvėpavimo variantai kvėpuojant per vieną ar kitą šnervę. Tam naudojama Višnu mudra dešine ranka(smilius ir didysis pirštai sulenkiami į delno vidurį, suglaudžiami bevardis ir mažylis).


Kai nykščio galiuku švelniai prispaudžiama dešinioji šnervė, kvėpuojama per kairę pusę, o kai bevardžio ir mažylio galiukais prispaudžiama kairioji šnervė, kvėpuojama per dešinę. Daugiau dėmesio ir laiko skirkite Kapalabhati kvėpavimui per tą šnervę, per kurią šiuo metu kvėpuoti yra sunkiau.


Dar vienas šios kvėpavimo technikos variantas – pakaitomis užspaudžiant tai vieną, tai kitą šnervę. Pasirinkite sau patogų tempą.  Atminkite, kad galva turi nejudėti – juda tik plaštaka.


Jeigu pradėjo svaigti galva, tai reiškia, kad per daug stengiatės, per daug įkvepiate. Hiperventiliacijos neturi būti. Tada tiesiog ramiai pasėdėkite, kvėpuokite įprastai. Kai kitą kartą pradėsite Kapalabhati, atlikite tai sąmoningiau ir tiesiog mažiau stenkitės.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį

Prisijunkite prie mūsų adresų sąrašo, kad gautumėte naujausias ir naujienas iš mūsų komandos.

You have Successfully Subscribed!