Kvėpavimas tik pilvu yra plačiai paplitusi klaidinanti metafora.

Leiskite kvėpavimo bangai laisvai ristis visu savo kūnu, koncentruodamiesi į prisipildymą ir ištuštėjimą. Leiskite laisvai judėti savo pilvui ir nugarai, šonkauliams ir krūtinkauliui, pakaušiui ir dubens apačiai… Padėkite delną ant krūtinkaulio ir jauskite jo judesius. Jis kyla, o gal kaip tik įdumba įkvepiant?..

Po krūtinkauliu yra tarpuplaučio zona, kurioje – širdis, užkrūčio liauka, kraujagyslės, stemplė, nervai, limfmazgiai. Perikardas yra tarytum apsauginė širdies plėvė („maišelis“). Raiščiais jis tvirtinasi prie diafragmos, krūtinkaulio, šeštojo kaklo slankstelio, stemplės. Ir kvėpuojant visa tai turi judėti. Subtilus šių (o ir viso organizmo) struktūrų slydimas užtikrina gerą visapusišką sveikatą. Bet, reaguodami į psichoemocinę įtampą, perikardo raiščiai darosi tampresni, trumpesni, audiniai „sukimba“ (adhezija), pradeda tempti kaulines struktūras ir visa tai jau atsispindi žmogaus laikysenoje. Akivaizdu, kad netgi kūno laikyseną valdo nervų sistema ir tik darbo su biomechanika čia neužtenka.

Žinoma, terapija jogoje yra tik šalutinis poveikis. Bet juk neturint geros sveikatos vargiai kam rūpi nušvitimas (Samadhi)…

Jogos sistema turi daug gerų įrankių visapusiškai sveikatai gerinti. Tik reikia mokėti ta sistema naudotis. Kitaip galima ir pakenkti. Pvz.: kvėpavimo metu stabdant krūtinės ląstos judesius ir pastoviai plečiant tik pilvą, deja, visi vidaus organai sėkmingai bus skatinami slinkti žemyn…

Violeta Gavelienė (kineziterapeutė, jogos mokytoja)

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį

Prisijunkite prie mūsų adresų sąrašo, kad gautumėte naujausias ir naujienas iš mūsų komandos.

You have Successfully Subscribed!