Ši pranajama padeda atpalaiduoti fizinį kūną ir protą, lavina subtiliojo kūno suvokimą.

Tai kvėpavimas, įveikiantis ligas, turintis patį didžiausią terapinį poveikį. Jis šildo kūną, ventiliuoja plaučius, ramina ir tonizuoja nervų sistemą, degina toksinus. Kraujas aktyviai perneša deguonies ir energijos atsargas į smulkiausius audinius, nes didėja slėgio skirtumas tarp krūtinės ląstos ir pilvo srities. Tai šalina gleives, lengvina skausmą krūtinėje, švelnina jūsų balsą. Atsipalaiduoja įtempti kaklo raumenys (tereikia taisyklingai laikyti galvą). Ypač rekomenduojama žmonėms, kenčiantiems dėl nemigos ir protinio pervargimo.

Įvaldžiusiems šią techniką galimi kvėpavimo sulaikymai tiek įkvėpus, tiek iškvėpus. Proporcijos išlieka tos pačios, kaip ir Nadi Šodhana pranajamoje.  

Udjaji kvėpuojama atskirai arba asanų metu.                                                                                                                           

Pagrindinis šios technikos elementas – balso plyšio suspaudimas. Taip yra kontroliuojamas įeinančio ir išeinančio oro srautas. Aktyviai veikia padidėjusiu spaudimu tekanti oro srovė – ji masažuoja gerklų raumenis, kuriuos inervuoja gerklų nervai (o tai yra klajoklio nervo atšakos, kuris atstovauja parasimpatinę nervų sistemą). Dėl to galima teigti, kad pastoviai stimuliuojant klajoklio nervo (n. vagus) periferines šakas „įsijungia“ ir parasimpatinė nervų sistema, dėl ko tampa retesnis jogų pulsas, normalizuojasi kraujospūdis, retėja kvėpavimo dažnis.

Atlikimo technika:

įkvepiant ir iškvepiant truputį suspauskite balso plyšį,  turi pasigirsti šnypštimas.  Šnypštimas, bet ne šnarpštimas. Garsas išeina iš gerklės. Koncentruokitės į šį garsą. Atkreipkite dėmesį į krūtinės ląstos ir pilvo padėtį – apatiniai šonkauliai švelniai plečiasi į šonus, pilvas išlieka „patemptas“.

Koncentraciją į patį kvėpavimo procesą ir garsą nukreipia jūsų dėmesį nuo problemų ir pašalinių minčių. O tai ramina sąmonę ir padeda protui susikaupti.

Ši pranajama gali būti derinama su mantra Soham („aš esu Tai“): kai įkvepiate ir jaučiate, kaip įkvėpimas juda stuburu aukštyn, mintyse kartokite „So“; kai jaučiate, kad iškvėpimas juda stuburu žemyn, mintyse kartokite „Ham“. Taip lavinamas dėmesys kūno vidiniams pojūčiams, gilinamas sąmoningumas, stimuliuojamas Sušumnos kanalas.


Udžaji (Udjaji) kvėpavimas

Mums kvėpuojant oras eina per nosį, prienosinius ančius (sinusus), ryklę, po to – per trachėją, patenka į plaučius, kur kraujas yra prisotinamas deguonimi ir iš jo atiduodamas anglies dvideginis.

Nosiaryklės gleivinėje yra gausus kraujagyslių tinklas. Nosies ertmėse susidaro turbulencija, dėl kurios įkvepiamas oras juda ir, kontaktuodamas su gleivine, sušyla prieš patekdamas į žemiau esančius kvėpavimo takus.

Gerklos jungia ryklę su gerkle. Skersai gerklų susiformavusios dvi balso stygos, tarp kurių yra balso plyšys.
Kvėpuojant įprastai balso plyšio reguliavimas vyksta nesąmoningai.

Jogos kvėpavimo technikos skatina sąmoningą oro srauto, einančio per balso plyšį, reguliavimą. Pvz., uždarome balso plyšį atlikdami Uddyana, kad neigiamas slėgis, atsiradęs diafragmos įtraukimo metu, keltų pilvo ertmės organus aukštyn, o ne trauktų orą per trachėją.

Sąmoningas balso plyšio susiaurininimas nosiaryklėje sudaro turbulenciją. Dėl to oras aktyviau kontaktuoja su gausiai krauju aprūpinama gleivine ir aktyviau šyla. Be to, oro turbulencija iššaukia girdimą vibraciją (šnypštimą).

Šis procesas, dėl kurio juntama šiluma ir vibracijos, yra labai svarbus atliekant pranajamą. Tai – Udžaji.

(pagal Ray Long)

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį

Prisijunkite prie mūsų adresų sąrašo, kad gautumėte naujausias ir naujienas iš mūsų komandos.

You have Successfully Subscribed!